Schema - Lukujärjestys


Jag tror jag aldrig berättade om mitt schema! Schemat har 8 lektioner varje dag, 4 minuter pauser emellan och lunchen är en halv timme. Vi har samma schema hela året. Här är mitt Oberlin High School schema:

Muistaakseni en koskaan kertonut lukujärjestyksestäni! Siinä on 8 oppituntia joka päivä, 4 minuutin tauot välissä ja lounas on puoli tuntia. Sama lukujärjestys koko vuoden. Tässä on Oberlin High School lukujärjetykseni:

1: Algebra 2 Trig (matematik-matematiikka)
2: Study hall (hål-hyppytunti)
3: IB Biology (biologi-biologia)
4: Ceramics/Studyhall (keramik-keramiikka)
5: Spanish (spanska-espanjaa)
6: Street Law/Weightlifting ("samhällslära"-"yhteiskuntaoppi"/tyngdlyftning-painojennosto)
7: IB English
8: US History/American Government (historia/amerikanska regeringen-amerikan hallitus)

De lektioner då det står två på en rad betyder att första halvan av året hade jag det ena ämnet och nu andra halvan har jag det andra ämnet.
Ne oppitunnit kun kirjoitin kaksi ainetta yhdelle riville tarkoittaa että ensimmäinen puoliska vuodesta minulla oli yksi aine ja nyt toinen puoliska toinen aine.

Engelska är nog min favorit klass. Bästa läraren (softball coachen) och trevliga människor. Både engelskan och biologin är IB klasser.
Englanti on kyllä lempiaineeni. Paras opettja (softball valmentaja) ja mukavia ihmisiä. Englanti sekä biologia ovat IB luokkia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0