Defiance College


På torsdag morgon åkte jag iväg med en busslast med ungdomar från trakten (både amerikaner och utbytisar) till Defiance College. Vi for dit på World Community Workshop. Vi lärde oss olika saker om Österrike, Tjeckien och Ungern. Vi var i olika grupper, jag var i politik. Sen gjorde vi presentationer och min grupp vann!! Vi fick t-skjortor! Kom hem på lördag.

Torstai aamuna lähdin bussilastilisen kanssa (sekä jenkkejä että vaihtareita) Defiance Collegeen. Menimme sinne World Community Workshoppiin. Opimme asioita Itävalloista, Tsekistä ja Unkarista. Olimme eri ryhmissä, minä politikassa.  Sitten teimme esittelyjä ja minun ryhmä voitti!! Saimme t-paitoja palkinnoksi! Tulin kotiin lauantaina.


Max och jag i bussen påväg dit! Den tog cirka 3 timmar.
Max ja minä bussissa matkalla sinne! Kesti noin 3 tuntia.




Följde med hockeyn via Adrianas telefon...
Seurasin lätkää Adrianan puhelimesta...


Hon var också klädd i blåvitt för att hejja på Finland med mej!
Hänkin oli pukeutunut sinivalkoiseen kanssani, jotta kannustettaisiin Suomea!


Taco Bell påvägen dit! Taco Bell matkalla sinne!


Chill i solen i 25 graders värme! Chillausta auringossa 25 asteessa!


Rotary dinner




Träffade Heta från Finland där! Tapasin Hetan Suomesta!


Glasssss <3 Jäätelöä <3


I sporthallen och har kul! Urheiluhallissa pitämässä hauskaa!


Corndogs!


Adriana och Vitória på lunch, vi fick mycket god mat!
Adriana ja Vitória lounaalla, saimme paljon hyvää ruokaa!


Max, Adriana, jag och Augustin från Frankrike.
Max, Adriana, minä ja Augustin Ranskasta.


:)




Frukost! Aamiainen!


Lunch Lounas


USAs och Ohios flagga! USAn ja Ohion lippu!


Jag skall visa mer så fort jag får Adrianas bilder från hennes kamera!
Näytän lisää kuvia myöhemmin kun saan kuvia Adrianan kameralta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0