Blåvit - Sinivalkoinen



Idag är det red, blue and white day (skolans färger). Jag har bara blått och vitt på mej. Hittade inget passande rött. Men min ursäkt är att eftersom Finland har en viktig hockeymatch mot Canada idag, så klädde jag mig i blåvitt och kunde inte klä på mej något rött (Canadas färger)!!! Hejja Finland!

Tänään on red, blue and white day (koulun värit). Minulla on vain sinistä ja valkoista päällä. En löytänyt mitään sopivaa punaista. Mutta minun selitys on että koska Suomella on tärkeä lätkäpeli Kanadaa vastaan, ja minä pukeuduin sinivalkoiseen koska en voinut laittaa mitään punaista päälle (Kanadan värit)!!! Hyvä Suomi!


Här är vad jag skrev på väggen i en wc i restaurangen Feve dit vi var på söndag! Hela vessans väggar var krit tavla.
Tässä on mitä kirjoitin vessan seinälle Feve ravintolassa sunnuntaina! Koko vessan seinät olivat liitutaulua.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0