New York City, day 5



På morgonen vaknade jag lite fören mina systrar och gick till Columbus Circle vid hörnet av Central Park.
Aamulla heräsin vähän ennen siskojani ja kävelin Columbus Circlelle Central Parkin kulmalla.


Där hade jag kollat upp en affär som sålde finskt rågbröd, och jag hittade det!
Olit etsinyt kaupan sieltä joka möi suomalaista ruisleipää, ja löysin sen!


Sedan tog jag subwayn ner till Lower Manhattan, till Ground Zero.
Sitten menin subwaylla alas Lower Manhattanille, Ground Zerolle.


Minnesgrej- Muistojuttu


Därifrån gick jag till Wall Street. Sieltä kävelin Wall Streetille.




Sedan började jag gå norrut, gick förbi en massa härliga affärer i SoHo. Här utanför NYU (New York Univerisity)
Sitten alkasin kävelemään pojoiseen, kävelin monien ihanien kauppojen ohi SoHossa. Tääsä NYU:n ulkopuolella.


Sedan tog jag subwayn upp till Midtown där jag hade träffis med systrarna (och host mom) vid Build-a-Bear! En dundersöt affär där man får laga egna nallar och köpa kläder åt dem! Här Hannah med hennes vovve Chuck!
Sitten menin subwaylla ylös Midtowniin ja siellä minulla oli treffit siskojeni kanssa (ja host mom) Buil-a-Bearissa! Yli ihana kauppa jossa sai tehdä omia nalleja ja ostaa vaatteita niille! Tässä Hannah ja hänen hauva Chuck!


Här är min Teddy. Tässä minun Teddy.


Heh-eh..


Sedan gick jag och Kristina med nallarna till hotellet och sen fortsatte vi våra äventyr med lite Starbucks energi!
Sitten minä ja Kristina käveltiin hotellille ja jätettiin nallet sinne ja jatkettiin seikkailuja Starbucks energialla!


Här kollade vi in Bloomingdales.Tässä katsastimme Bloomingdalesin.
 

Sen tog vi subwayn ner till Lower Manhattan och gick mot Brooklyn Bridge.
Sitten menimme subwaylla alas Lower Manhattanille ja kävelimme kohti Brooklyn Bridgeä.




Jag på Brookyln Bridge. Minä Brooklyn Bridgellä.


Kristina <3


Lower Manhattan i bakgrunden. Lower Manhattan taustalla.


Efter det gick vi till Chinatown. Sen jälkeen kävelimme Chinatowniin.


Little Italy


Sedan vandrade vi runt och shoppade i SoHo med Hannah och Kristina. Jag fyndade bla ett par nya converse!
Sitten kävelimme ympäri SoHoa shoppaillen Hannahn ja Kristinan kanssa. Löysin mm uudet converset!


Sedan skyndade vi oss till hotellet med subwayn lämnade shoppingen där och gick till Broadway för att se...
Sitten kiiruhdimme hotellille, jätimme ostokset sinne ja kävelimme Broadwaylle katsomaan...


MAMMA MIA! Jag var så glad!! Showen var BÄST!
MAMMA MIAN! Olin niin iloinen!! Show oli PARAS!


Efter showen gick jag till en dörr där skådisarna kom ut och så fick jag deras autografer på en plansch jag köpte. Sedan jobbade en mycket trevlig gubbe vid den dörren, för då alla skådisar gett mej sin autograf, frågade han mej om jag hade min kamera med mej, och visst hade jag det! Så gav han mej en tour på och bakom scenen!!! Jag var så glad att jag bara log hela tiden!
Shown jälkeen menin yhdelle ovelle josta näytteliät tulivat ulos joten sain niiden nimmarit julisteelle jonka ostin. Sitten siinä ovella oli yksi erittäin mukava mies töissä, koska kun kaikki näytteliät olivat antaneet nimmarin, hän kysyi oliko minulla kamera mukana, ja tietenkin minulla oli se mukana! Sitten hän antoi minulle oman tourin lavalla ja sen takana! Olin niin iloinen että vain hymyilin koko ajan!


Sedan for jag till Times Square där systrarna mina var och shoppade och gjorde några små fynd. Efter midnatt var vi så trötta så vi gick tillbaka till hotellet. Här jag med shoppingen i ena handen och Mamma Mia planschen i andra.
Sitten menin Times Squarelle jossa siskoni olivat shoppailemassa, ja ostin muutaman jutun. Keskiyön jälkeen meitä väsytti niin että kävelimme takaisin hotellille. Tässä minä, ostokset toisessa kädessä ja Mamma Mia juliste toisessa.

Kommentarer
Postat av: Gun-Lis Mäki

Jätteroligt att få se o höra om din fina resa i

New York.

2012-04-12 @ 18:06:58
Postat av: Sanna

Voi, miten ihana nallekauppa ja suloinen se sun itsetekemä nalle :). Mustavalkoinen valokuva susta sillalla on NIIIIIIIIIN KAUNIS!

2012-04-12 @ 18:50:16
Postat av: Martina

Hej! Ser helt super ut i New York! Vad tycker du var det bästa? Här i Sydney börjar de bli "vinter"...huuuuj :) kramisar o ha de bra! /Martina

2012-04-15 @ 13:47:16
URL: http://koalaloversdownunder.blogspot.com.au
Postat av: Anni

kul och höra att ni gillar o läsa bloggen mommo :)



se kauppa oli ihan huippu!!! voi kiitos! :)



Det var toppen! oj.. det bästa.. hmmm, kanske empire state building då vi såg staden by night :) och shoppingen såklart :) hmm jag undrar hur kall den australienska vintern är, haha ;) ha det bäst! kram!

2012-04-17 @ 04:01:12
URL: http://anniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0