First Softball game


Så jag hade mina första softball matcher idag. Det var en så kallad "doubleheader" vilket betyder att vi spelade två matcher efter varann mot samma skola, fråga inte varför. Vi förlorade båda matcherna, men det var jättekul! I början var jag nervös, men mot slutet av matcherna gick det mycket bättre! Jag träffade bollen några gånger och fångade en boll fint i luften!
Kom just hem, vi cyklade ner till downtown Oberlin med Kristina och mötte Vitória, Adriana, Nick, Josh, Maya, Brittany och Jess, och gick till Agave. Där satt Kenny (som var med i vår plan) med Airi och vi kom in sjungandes "Happy Birthday". Airi fyller 18 idag. Hon bara gapade, hon var så glad och överraskad. Sedan åkte de iväg och äta och kolla film, men jag och Kristina måste komma hem och packa klart, tyvärr. MEN!!!! Imorgon är det dags!!! En dröm jag haft länge kommer gå i uppfyllelse!!!!!

Elikkä, minulla oli ensimmäiset softball pelit tänään. Se oli niin kutsuttu "doubleheader" eli pelasimme kakksi ottelua peräkkäin samaa koulua vastaan, älkää kysykö miksi. Hävisimme molemmat ottelut, mutta se oli tosi kivaa! Alussa olin tosi jännittynyt, mutta pelien loppua kohden kaikki oli paljon paremmin! Osuin palloon muutaman kerran ja sain hienon kopin!
Tulin äsken kotiin, mä pyöräilin Kristinan kanssa downtown Oberliniin ja tavattiin Vitória, Adrianan, Nick, Josh, Maya, Brittany ja Jess ja mentiin Agaveen. Siellä istui Kenny (joka tiesi meidän suunnitelmasta) Airin kanssa ja me kaikki kävellään sisään laulaen "Happy Birthday". Airi täyttää 18 vuotta tänään. Airin suu oli vaan auki, se oli niin yllättynyt ja iloinen. Sitten he lähtivät leffaan ja syömään, mutta minun ja Kristinan piti tulla kotiin pakkaamaan laukut valmiiksi, valitettavasti. MUTTA!!!! Huomenna on lähtö!!! Unelma joka minulla on ollut kauan käy toteen!!!!!


Bollen är den gula pricken i mitten av bilden. Pallo on keltainen pilkku keskellä kuvaa.


Infield är det sandiga omrädet och outfield är gräsmattan bakom, jag spelar outfield och tar fina "koppin"!
Infield on hiekkainen alue ja outfield on nurmikko takana, pelaan outfieldiä ja otan hienoja koppeja!


Softballs


Mat på vägen hem... Ruokaa matkalla kotiin...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va kul att du som e så sportintresserad får ytterligare en gren på meritlistan ;)

Trevlig resa!

/mamma

2012-04-01 @ 10:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0