Regn Sadetta


(skrivet på torsdag)
Rolig dag idag! Först for jag till skolan, hade en perus, bra dag. Hade god lunch med mej, jordnötsmör-sylt smörgås! Namnam... Om jag skulle ha velat köpa lunch i skolan så hade det varit hamburgare, haha. Efter skolan hade vi träningar, först sprang vi och jag fick användning för mina nya lenkkitossor. Sen träna vi vanlit efter det. Mitt i träningen kom en ur hård regnskur, jag har aldrig varit på en fotbollsplan i så tufft regn. Efter någon minut var de som om man skulle ha varit och simmat, jag fick tömma skorna från vatten emellanåt och vrida ur kläderna jag hade på mig, för det blev så blött! Träningarna var slut 17.45. Då blev jag hämtad, vi kom hem och jag duschade och åt. Sen lite före 7 blev ja hämtad av uncle och aunt o vi for på bio, vi såg Midnight in Paris, helt bra film! Sen kom vi hem o ja gjorde läxor och grejjer.

(kirjoitettu torstaina)
Kiva päivä tänään! Ensiksi olin koulussa, perus, kiva päivä. Mulla oli hyvä lounas mukana, maapähkinävoi-hillo voileipä! Nami... Jos olisin halunnut ostaa lounasta koulussa niin olisin saanu hampurilaisen, haha. Koulun jälkeen oli karkat, ekaks juostiin ja sain käyttöä uusille lenkkareilleni. Sit oli tavalliset harkat sen jälkeen. Kesken harkkoja tuli hirveen kova sadekuuro, en ole koskaan ollut jalkapallokentällä noin kovassa sateessa. Muutaman minuutin jälkeen oli ihan kuin olisi käynyt uimassa vaatteet päällä, sain tyhjätä kengät vedestä välillä ja väntää veden vaatteista, oli niiiiin märkää! Harkat loppuivat 17.45. Sillion mut haettiin kotiin, tultiin kotiin, kävin suihkussa ja söin. Sitten vähän ennen seitsemää uncle ja aunt hakivat minut ja lähdettiin elokuviin. Me katottiin Midnight in Paris, ihan ok leffa! Sit tultiin kotiin ja tein läksyjä ja semmosta.



Oberlins bio! Jättemysig, men nu skall de börja renovera den och det är inte klart om den hinner bli klar innan jag skall hem. Oberlinin elokuvateatteri! Tosi ihana, mutta nyt ne aloittavat remontin siellä ja ei ole varmaa että se on valmis ennen kuin lähden kotiin täältä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0