Perfekt helg! Täydellinen viikonloppu!


Smile :) så ser jag ut just nu! Är bara så glad och nöjd! Lördag tog jag sovmorgon, steg upp 10-tiden, tog det lugnt, åt och 13.15 blev jag hämtad av aunt och uncle, de tog mej till min matchsamling. Undertiden vi värmde upp var de och kollade på Oberlin College Football match. Vår match gick dåligt, men jag gjorde mål så jag var på bra humör. Sen tog aunt och uncle mej hem efter matchen och vi for via glasskiosken (igen), och jag tog samma hot fudge sundae, otroligt gott! Sen kom jag hem, duschade o skyndade mej klar, 17.15 blev jag hämtad av en kompis mamma och jag satt mej i bilen med 5 andra flickor och vi åkte iväg mot en mall (Great Northern Shopping Mall) (shopping center) för homecoming shopping!! Det var så kul! Här finns det så mycket mer att välja mellan och alla klänningar är så vackra!! Jag åt en subway där också. Plötsligt var det snart stängningsdags för mallen och jag hade ingen klänning och inga skor! Blev lite stressad, för homecoming är nästa vecka och det är inte sagt jag skulle kunna ta mej till någon affär före det, för de är en halvtimme med bil hemifrån. Men jag var inte den ändå utan klänning så vi bestämde oss för att åka tillsammans senare pånytt. Jag blev bjuden på bonfire, men jag var så trött i benena efter matchen och shoppingen, så jag åkte hem, var hemma 22.
Idag (söndag) tog jag också lite sovmorgon och vaknade 10. Skypeade, åt, städade lite i mitt rum och så. Sen 1-tiden blev jag hämtad av en utbytiskompis Adriana (en av dem jag var och shoppade med igår) och hennes hostmom. Och vi åkte först iväg till en liten "shopping stad" som heter Crocker Park. Det var jätte mysigt och fint och de hade en massa affärer. Men vi kunde inte hitta någon med festliga festklänningar. Så vi åkte till samma mall där vi var igår. Vi gick runt i många affärer och prövade många, många klänningar. Adriana och hennes mamma var jättebra smakråd! Till slut for vi till en affär där jag hittade en klänning igår, som fanns kvar och jag bestämde mej för att köpa. Den kostade 50 dollar. Sedan kom Adriana med en klänning de hade hittat som jag tänkte jag bara skulle pröva för skojs skull. Men sen fick jag problem, för jag "fell in love" med den, OCKSÅ! Men den var dyr (100 dollar)... Jag fick enorm beslutsångest. Det slutade med att jag köpte båda och tänkte att jag skulle ta hem dem och bestämma mej, och ta tillbaka den andra. Sedan då jag gick till kassan visade de sig att det var 40+10 % rabatt på den dyrare klänningen och -15dollar på 50 dollars klänningen. Så jag betalade 95 dollar (68 euro) för två klänningar jag älskar. Får se om jag lyckas lämna tillbaka någon av dem. Nu måste jag bara bestämma mej för vilken jag skall ha på mej på homecoming. Efter shoppingen for vi till Chili's för att äta. Jag åt en chicken sandwich och så delade vi en efterrätt. Sen åkte vi hem, mätta, belåtna och på super bra humör! LYCKAD dag!

Smile :) tuolta mä näytän nyt. Oon niin iloinen ja tyytyväinen! Lauantaina otin nukkuma aamun ja heräsin 10-maissa, chillasin, söin ja kello 13.15 uncle ja auntini hakivat minut ja veivät minut futismatsini kokoontumiseen. Silläaikaa kun me lämmittelimme he kävivät katsomassa Oberlin Collegen Football ottelua. Meidän peli meni huonosti, mutta tein maalin niin olin hyvällä tuulella. Sitten auntini ja uncleni veivät minut kotiin, jätskikioskin kautta (taas), ja söin taas hot fudge sundaen, niiiiin hyvää! Sitten tulin kotiin, kävin suihkussa, ja yritin saada itteni valmiiksi nopeasti. 17.15 minut tuli hakemaan yksi kaverini äiti ja 5 tyttöä. Sitten lähdettiin homecoming mekko ostoksille mall:iin (Great Northern Shopping Mall) (ostoskeskukseen)! Se oli niin hauskaa! Täällä on niin paljon mistä valita ja niin paljon hienoja mekkoja. Söin subwayn siellä shoppailun välissä. Yhtäkkiä kaupat oli menossa kiinni ja minulla ei ollut mekko eikä kenkiä. Minuun iski pieni stressi, koska homecoming on ensi viikolla ja en tiennyt pääsenkö minnekkään ostoksille myöhemmin, koska kaikki kaupat on niin kaukana.. Mutta en ollut ainoa ilman mekko joten päätimme että mennään yhdessä myöhemmin. Sain kutsun bonfire:ille, mutta olin niin väsynyt jaloissa pelin ja shoppailun jälkeen niin menin suoraan kotiin. Tulin kotiin kymmeneltä.
Tänään (sunnuntai) otin nukkuma aamun, heräsin kello 10. Skypetin, söin ja siivosin vähän. Sitten kello 1-maissa mun vaihtari kaveri Adriana (yks shoppailu kavereista eilisestä) ja sen host äiti tuli hakeen mut ja lähettiin shoppaileen. Ensiksi mentiin pieneen "shoppailu kaupunkiin" nimeltään Crocker Park. Siellä oli kaikkia ihania kauppoja, mutta emme löytäneet julavia mekkoja. Joten lähdimme samaan ostoskeskukseen missä oltiin eilen. Kierreltiin siellä kauan ja kokeiltiin monia mekkoja! Adriana ja hänen äitinsä olivat niin hyviä auttamaan. Lopulta menimme liikkeeseen jossa eilen olin nähnyt mekon. Löysin saman mekon taas ja päätin ostaa sen. Sitten Adriana tuo minulle mekon jota kokeilin vain huvin vuoksi. Mutta! Se oli ihana (MYÖS!) joten sitten minulla oli ongelmia.. en osannut päättää, joten lopulta ostin molemmat ja ajattelin että tuo toisen takaisin myöhemmin. Toinen mekko maksoi 50 dollaria ja toinen 100, mutta kun menin kassalle, niillä oli näköjään alennukset, joten loppujen lopulta maksoin 95 dollaria molemmista mekoista! Eli noin 68 euroa kahdesta mekosta joita rakastan! :) Saa nähdä vienkö toisen takaisin... Nyt pitää vain päätää kumman laitan päälle homecomingiin... Shoppailun jälkeen menimme Chili's:iin syömään, söin chicken sandwich:in ja jaoimme jälkkärin. Sitten lähdimme kotiin, tyytyväisinä ja masut täynnä! ONNISTUNUT päivä!


Great Northern Shopping Mall


En del av min sub och minsta drickan man kunde köpa... Osa mun subista ja pienin mahdollinen juoma...




Två bilder på det fina huset jag bor i! Kaksi kuvaa hienosta talosta jossa asun!




Crocker Park


God smoothie jag köpt i Crocker Park. Herkullinen smoothie jonka ostin Crocker Parkissa.

 
Adriana & Anni. (Inte en av de klänningarna jag köpt, ei yksi niistä mekoista jotka ostin)


Chicken Sandwich


Efterrätten! Jälkkäri!

Där var min helg! Nu skall jag gå och sova så jag orkar upp imorgon. Morgondagens planer är skola, match och hoppeligen morotssemle bakning! Och jaa! Imorgon börjar Spirit Week! Det innebär att vi varje dag i skolan har något tema man skall klä sig enligt, imorgon är det pyjamas dag!
Siinä oli mun viikonloppu! Nyt nukkumaan et jaksan huomenna. Huomisen suunnitelmat on koulua, peli ja toivottavasti porkkanasämpylä leipomista! Niin hei! Huomenna alkaa Spirit Week! Se tarkoittaa että meillä joka päivä koulussa on joku tietty teema minkä mukaan pukeutua. Huomenna pyjama!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jaaa! Anni jag sa ju att du skulle göra mål!!! :D Jag vill se bilder på klänningarna du köpte, så jag väntar på när du lägger upp dem på bloggen! Ta hand om dig <3

2011-09-19 @ 16:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0