Min helg! Mun viikonloppu!


Jag skrev ett kort inlägg igår kväll, men nehepp, de blev ju inte publicerat, undrar vart det försvann? Nåjaa hursomhelst så har ja haft bästa helgen PÅ LÄNGE! Helt mega kul! Jag åkte nämligen upp till Cedar Point! Det är en jättestor nöjespark med massor av åkattraktioner som de senaste 13 åren blivit utnämnd till världens bästa nöjespark! Jag trivdes som bara vad och hade jättekul! Vi åkte upp dit på lördag med båten, nöjesparken ligger på en udde ute i Lake Erie, så fint! Jag fick åka alla bergochdal banor, vi sov på en båt, åt en massa gott och skrattade och njöt helt enkelt. Vi kom hem igår (måndag) på kvällen! Jag åkte till Cedar Point med min uncle och aunt. Min host mom var där med oss hela söndagen. Måndagen spenderade jag med min uncle och aunt, hemma hos dem, på en liten shopping tur och i biosalongen. Jaa, och om någon undrar så var vi lediga från skolan på måndag för det var Labor Day! Så därför hade jag en liten förlängd weekend. Jag skall visa mera bilder nu istället för att skriva en massa.

Kirjotin lyhyen kirjotuksen eilen, mut eehei, sitä ei julkaistu, minneköhän se katosi? Nojaa kuitenkin, mulla on ollu paras viikonloppu AIKOIHIN! Ihan huippu kivaa! Kävin nimittäin Cedar Pointissa! Se on tosi iso huvipuisto jossa on hurjasti eri laitteita. Cedar Point on viimeiset 13 vuotta nimetty maailman parhaaksi huvipuistoksi! Viihdyin ihan huippu hyvin ja pidin hauskaa! Lähdimme sinne lauantaina veneellä, huvipuisto sijaitsee niemellä Lake Eriessä, niin kaunista! Sain kokeilla kaikkia laitteita, nukuimme veneessä, syötiin kaikkea hyvää, naurettiin ja nautittiin. Tultiin kotiin eilen illalla (maanantai). Olin Cedar Pointissa uncle:ni ja aunt:ini kanssa. Host momini oli siellä koko sunnuntain meidän kanssa. Maanatain olin uncle:ni ja aunt:ini kanssa, heidän kotonaan, pienellä shoppailu keikalla ja leffassa. Niin ja jos joku miettii niin meillä oli maanantai vapaata koulusta, koska oli Labor Day! Elikkä sen takia mulla oli pieni pidennetty weekendi. Aion näyttää kuvia nyt kirjoittamisen sijaan.


Vi närmar oss Cedar Point! Gissa om jag va sprallig då ja såg parken för första gågen på långt håll! Lähestymme Cedar Pointia! Arvatkaa olinko innoissani kun näin puiston ensimmäistä kertaa kauempaa!


Kännde mej nästan som hemma med vattnet och doften från det! Tunsin oloni kotoisaksi kun oli vettä ja sen tuoksu!


Min middag på lördag, mums! Bästa franskisarna! Och limsa ur röd plastkopp, såklart! Mun illallinen lauantaina, herkkua! Parhaat ranskikset! Ja limsaa punaisesta muovikupista, tietenkin!


Min utsikt då jag satt och åt i båten, hur vackert är det inte? Och varmt var det också, närmare 40 grader hela lördagen! Mun näkymä veneestä kun söin, eikö olekin kaunista? Ja lämmintäkin oli, melkein 40 astetta koko lauantain!




Vi var in i parken på lördag kväll, först åkte vi i denhär karusellgrejjen, Windseeker. 92 meter hög, utsikten var otroligt vacker då det började bli mörkt och all belysning var på i parken. Kävimme puistossa lauantai iltana, ensin kävimme tässä karusellijutussa, Windseeker. 92 metriä korka, näkymät sen huipulta olivat aivan mahtavat kun oli pimeää ja kaikki valaistus oli päällä puistossa.


Bara en litenliten del av Cedar Point kvällstid. Pienipieni osa Cedar Pointia iltavalaistuksessa.


På söndagen vaknade vi till en mulen och svalare dag, men perfekt väder för en dag i nöjesparken! Sunnuntaina heräsimme pilvisempään ja viileämpään päivään, mutta erinomainen sää huvipuistopäiväksi!


Kolla vad jag hittade i en spelmaskin! Angry Birds! Katsokaa mitä löysin yhestä pelikoneesta! Angry Birds!






En av mina favoriter, Top Thrill Dragster, når hastigheten i 190 km/h på 4 sekunder och åker sedan 120 meter upp rakt i luften! Yksi mun lemppareista, Top Thrill Dragster, saavuttaa 190 km/h nopeuden 4:ssä sekunnissa ja menee sitten 120 metriä suoraan ylöspäin ilmaan!


Min favorit! Millennium Force, 95 m hög, åker ner i en 80 graders vinkel i 150 km/h! Härligt! Fick dock köa i 50 minuter innan jag fick åka den, men värt varenda minut av väntan! Mun lemppari! Millennium Force, 95 m korkea, laskee alas 80 asteen kulmassa 150 km/h! Ihanaa! Vaikka sain jonottaa noin 50 minuuttia ennekuin pääsin kyytiin, se oli joka minuutin odotuksen arvoinen!


Vi åkte på en båt tur runt i kanalerna i parken. Kävimme pienellä venekierroksella puiston kanavissa.


Jag och min snobben-drickagrej. Minä ja ressu-juomajuttuni.


Jag gillar verkligen det där stället! Tykkään todella paljon tuosta paikasta!


På lördagen var vi också på en Hawaii-tema dans/sång show i en av restaurangerna i parken. Lauantaina olimme Havaiji-laulu-tanssi "show:ssa", yhdessä puiston ravintoloista.


Det var verkligen annorlunda att åka bergochdalbanorna i mörkret. Oli todella erilaista olla vuoristoradan kyydissä pimeässä.


På måndag var det dags att lämna parken och spendera resten av dagen i Vermilion och Sandusky. Den dagen var också super och jag kom på hur häftigt det är att jag känner mej som hemma hos människor jag kännt i knappt 2 veckor. Underbart! Maanantaina oli aika jättää puisto ja vietimme loppu päivän Vermilionissa ja Sanduskyssa. Se päivä oli myös huippu ja huomasin kuinka makeeta on se, että tunnen oloni niin kotoisaksi ihmisten kanssa jotka olen tuntenut vajaa kaksi viikkoa. Ihanaa!


Sen var det dags att åka hem. Sitten oli aika lähteä kotiin.

Kommentarer
Postat av: fanny

wow! inte så dåligt inte!!

2011-09-07 @ 12:34:21
Postat av: Sara

OJJ, ser ju supernice ut ! Sku int ha någå emot att åka dit :D va kul att du trivs, ha de bra ;)

2011-09-09 @ 20:13:20
URL: http://sarasengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0