Hurlumhej


Mycket har hänt sedan jag senast skrev. Lördagen var super! Först fixade vi oss med Vitoria och Adriana, hos Adriana. Sen for vi ut och äta och efter det var det dansen i skolan. Det var mega kul! Söndagen spenderade jag i Clyde på Post Arrival Orientation med YFU. Kul och träffa bekanta ansikten. Sen var det plötsligt måndag, IGEN! Matchen vår blev inhiberad den dagen för det regnade och planen var inte i spel skick. Det blev en skön, "ta det lite lugnare"-dag. Tisdag, skola, träningar, hem och duscha. Sen åkte jag med min host mom till Red Lobster för att äta middag. Det var vår sista kväll tillsammans. För igår (onsdag) flyttade jag nämligen till min nya familj. Min första hostmom var min Welcome-familj och nu bor jag hos min permanenta familj. Min familj består av mamma, pappa, syster, bror, hund och kanin. Känner mej mycket välkommen här och lite mer bekant för mig än att vara enda barnet! Idag var det träning och skola som gällde. Sedan har jag varit förkyld i några dagar nu, så jag har varit ganska trött, men jag är på bättrings vägen nu!

Paljon on ehtinyt tapahtua siitä kun kirjoitin viimeksi! Lauantai oli huippu! Ensin valmistauduttiin yhdessä Vitorian ja Angelinan kanssa, Angelinan luona. Sitten kävimme syömässä ja sen jälkeen menimme koululle tanssiin. Se oli huippu kivaa! Sunnuntaina oli Post Arrival Orientation YFU:n kanssa, koko päivän. Kiva tavata tuttuja naamoja. Sitten oli yhtäkkiä maanantai, TAAS! Meidän peli sinä päivänä oli peruttu, koska satoi vettä ja kenttä ei ollut peli kunnossa. Sain kivan rauhallisemman illan. Tiistaina oli koulua, treenit, kotiin ja suihkuun. Sitten lähdin host äitini kanssa Red Lobsteriin syömään, koska se oli meidän viimeinen ilta yhdessä. Koska eilen (keskiviikkona) muutin nimittäin uuteen perheeseeni. Ensimmäinen host äitini oli Welcome perheeni ja nyt asun "pysyvässä" host perheessäni. Perheeseeni kuuluu äiti, isä, veli, sisko, koira ja kani. Tunnen itseni tervettulleeeksi tänne ja tämä on vähä tutumpaa minulle kuin ainoana lapsena oleminen! Tänään oli harkat ja koulua. Olen ollut hieman vilustunut nyt muutaman päivän, mutta olen paranemaan päin!


Anni, Adriana & Vitoria


Fina tjejer! Hienoja tyttöjä!


Min mat på YFU mötet i söndags. Ruokani YFU kokouksessa sunnuntaina.


Hade en sista Hot Fudge Sundae för i år. För glasskiosken stängde nämligen för säsongen i söndags.
Söin viimeisen Hot Fudge Sunaden tältä vuodelta. Koska jätskikioski sulki tältä kaudelta.



 
Bakade morotssemlor på söndag kväll, smakade likadant som hemma! Leivoin porkkanasämpylöitä sunnuntai iltana, maistui ihan samalle kuin kotona!


Drog på mej mjukiskläderna och lyssnade på finsk musik på måndag kväll, och hade min engelska bok, nasse och salmiak som sälskap! Vedin collegehousut päälle ja kuuntelin suomalaista musiikkia maanantain iltana, kun luin enkun kirjaani, nasu ja salmiakkia seuranani!


Godaste frukost sandwichen ever! Skinka, ost och ägg på mumsigt gott bröd! Herkullisin aamiais sandwichi koskaan! Kinkkua, juustoa ja kananmunaa herkullisen kyvän leivän välissä!


I Red Lobster. De hade en massa olik "seafood" där. Mamma, du skulle ha gillat det!
Red Lobsterissa. Niillä oli kaikenlaista eri "seafoodia".


Min mat: lax och jätteräkor med någon söt sås grej, mums! Det skulle väl egentligen ha kommit med ris, men man fick välja, så jag tog såklart franskisar!
Mun ruoka: lohta ja jättikatkarapuja ja jotain makeaa kastiketta, nami! Se olisi vissiin tullut riisin kanssa, mutta sai valita, niin mä otin tietenkin ranskiksilla!


Efterrätt, äppelsmulpaj med glass... Jälkkäri, omenapiiras jätskillä...


Study Hall i skolan idag. Study Hall koulussa tänään.
Micah, Kenny, Vitoria, Jaclina & Kristina.


Söt Kristina i omklädningsrummet före fotis träningarna! Söpö Kristina pukukopissa ennen futis harkkoja!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Täällä Oulussa Lotta ja Joonas haluaisivat heti nähdä kuvat sun uuden perheen karvaisista sisaruksista, pupusta ja koirasta :)Ihania valokuvia! Kaunis Anni tanssiaisissa :)

2011-10-01 @ 08:43:16
Postat av: Alexandra

Perus Anni att byta ut riset! ;) Nu har det hänt en massa saker sen jag sist pratade med dig så du har mycket att berätta nästa gång vi skypar! :) <3

2011-10-01 @ 13:43:34
Postat av: Anni

Sanna: Okei, koitan muistaa ottaa kuvia niistä niin saatte nähdä :) kiitos!



Alexandra: hehehe, i know! ;) oooh can't wait to hear!

2011-10-01 @ 16:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0