Spirit Week & Homecoming Game


Vilken vecka det varit! Och den är inte över än! Tisdag var occupation day, man skulle klä sig enligt något yrke, jag var tråkig och hade vanliga kläder. Onsdag var opposite gender, flickor klär sig som pojkar och tvärtom. Torsdag var western day. Och fredag (idag) var red and blue day, skolans färger. Idag var alla lektioner kortare, typ 35 minuter varje lektion och sen i slutet av dagen hade vi Pep Rally i gympasalen i en timme. Det var spel, lekar och kasta paj på lärare och annan school spirit stuff. Det var för att alla skulle bli taggade inför den stora homecoming Football matchen vi hade ikväll. Vi skulle ha haft en homecoming parade, men vädret var inte på vår sida, regn, så den blev inhiberad. Efter skolan fick jag och Adriana skjuts hem till mej med en kompis från skolan (eller hennes mamma). Så chillade vi här, åt, prata och tog det lungt. Sen var vi och köpt glass i glasskiosken, och jag köpte samma Hot Fudge Sundae igen, mums!! Sen skjutsade min hostmom oss till skolan till 7 till Football matchen. Mycket folk, trevligt sådant, jag hade en super kul kväll där, trots att vi förlorade... Träffade på aunt och uncle mina också. Efter matchen åkte jag till en flickas hem för hon hade fyllt år, så vi spelade spel, pratade och åt. Vi var en hel del folk från skolan där. Sen fick jag skjuts hem. Imorgon är det Homecoming dance, och först gäller det att fixa sej klar med de andra flickorna, sedan tar vi en massa bilder, sen åker vi ut och äta med ett gäng människor och sen själva dansen i skolan! Ser jättemycket framemot morgondagen! Nu får ni se bilder!

Mikä viikko! Eikä se ole ohi vielä! Tiistai oli occupation day, eli piti pukeutua jonkun ammatin mukaan, mutta minä olin tylsä ja tulin tavallisissa vaatteissa. Keskiviikko oli opposite gender day, eli pojat pukeutuivat tytöiksi ja toisin päin. Torstai oli western day. Ja perjantai (tänään) oli red ja blue day, koulun värit. Tänään kaikki tunnit olivat lyhyempiä, noin 35 minuuttia ja sitten koulupäivän lopussa oli Pep Rally koulun liikkasalissa. Siellä oli leikkejä, pelejä, piirakan heittelyä opettajien päälle ja muuta school spirit juttua.  Se oli niin että kaikki innostuisiavt illan peliä varten. Meillä olisi ollut homecoming parade myös, mutta sää (vettä) esti sen. Koulun jälkeen saimme kyydin Adrianan kanssa meille, koulukaverin äitin kanssa. Syötiin, otettiin iisisti ja juteltiin meillä. Sitten kävimme jätskillä jätskikioskissa, otin saman Hot Fudge Sundae taas, namii!! Sitten host äitini kyytsäsi minut ja Adrianan koululle Football gameia varten kello seitsemäksi. Paljon väkeä, mukavaa sellaista, minulla oli huippu hauskaa vaikka hävittiin. Tapasin auntin ja unclen siellä myös. Pelin jälkeen menin yhden tytön luokse, koska hänellä oli synttärit. Söimme ja pelasimme pelejä ja juteltiin. Siellä oli aika paljon porukkaa koulusta. Sitten sain kyydin kotiin. Huomenna on Homecoming Dance, ja ensin valmistaudun muiden tyttöjen kanssa, sitten otamme kuvia, ja sitten ulos syömään ja sitten koululle tanssiin! Odotan huomista innolla! Nyt kuvia!


Jag och Adriana från Venezuela i skolan på måndag (pyjamas dag), super tjej! Minä ja Adriana Venezuelasta koulussa maanantaina (pyjama päivä), huippu tyttö!


Jag och Vitoria från Brasilien, härlig tjej! Minä ja Vitoria Brasiliasta, ihana tyttö!


Jag, Kristina (från Serbien) och Jaclina, Kristinas värdsyster. Båda jättesnälla! Minä, Kristina (Serbiasta) ja Jaclina, Kristinan host sisko. Molemmat tosi kivoja!


Vitoria och Adriana på occupation day. Vitoria ja Adriana occupation day:llä.


Jag och Vitoria på biologi timmen. Vi for ut för att hämta vatten att undersöka... Minä ja Vitoria bilsan tunnilla. Menimme ulos hakemaan vettä tutkittavaksi.


Min lunch på tisdag. Tonfisk wrap, mums! Lounaani tiistaina, tonnikala wrapi, nami!


Kristina och Jaclina på onsdagen då vi gick till Oberlins centrum för att hämta subway att äta innan matchen vår.
Kristina ja Jaclina keskiviikkona kun kävelimme Oberlinin keskustaan hakemaan subit syötäväksi ennen peliämme.


Jag postade ett paket hem från post kontoret på samma resa. Lähetin kotiin paketin posti konttroista samalla reissulla.


Vi spelade mot Fairview den kvällen, de hade jättefin hemmaplan, första konstgräs planen jag spelat på här. Vi förlorade. Pelasimme Fairview:ta vastaan sinä iltana, niillä oli tosi hieno kotikenttä, enismmäinen tekonurmi kenttäni täällä. Hävisimme.


Torsdag, western day. Iväg till skolan! Torstain, western day. Kouluun!


Anni & Vitoria


Min lunch på torsdag: spagetti. Lounaani torstaina: spagettia.


På torsdag kväll åkte vi för att shoppa skor till homecoming. Torstain iltana lähdimme kenkäostokille homecomingia varten.


Jag och Kristina idag på Pep Rallyn. Minä ja Kristina tänään Pep Rallyssa.


Pep Rally


Football gamen idag mot Firelands i regnet, planen blev lerig och vi har match där på måndag... Football peli Firelandsia vastaan tänään sateessa, kenttä tuli ihan kuraiseksi ja meillä on peli siellä maanantaina...


Oberlin High School fans at the game!


Vårt marching band hade en uppvisning i halvleken. De släckte alla lampor och bandmedlemmarna hade belysning på deras kläder! SÅ häftigt! Meidän marching bandillä oli esitys (valoshow) puoliajalla. Kaikki valot sammutettiin ja marching band tyypeillä oli valot puvuissaan, niiin makeeta!


Där var bilderna för denna gång! Siinä oli kuvat tältä kertaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0