Back to school!


Tisdag idag. Kom just hem och klockan är 8. For till skolan imorse, hade en bra skoldag, åkte iväg till Brooklyn nära Cleveland i en gulskolbuss för vår fotis match. Och jag fick SPELA! Min första soccermatch här! Jag blev så glad och det var jättekul och spela. De gick dock sämre, vi förlorade 8-2... Men jag är på bra humör ändå, för jag gjorde ett mål! Så kom vi hem och jag blev upplockad vid skolan och vi hämtade hem en chilidog tror jag det hette. Det var som en mycket stor hotdog med nånslags sås (tomat och chili skulle jag tro), men det var inte starkt. Mycket gott! Nu skall jag hoppa i duschen och göra läxor, för jag har mycket av dem...

Tiistai tänään. Tulin äsken kotiin ja kello on 8. Lähdin kouluun aamulla, olin koulussa ja sitten heti koulun jälkeen lähdin futisjoukkuueeni kanssa Brooklyniin Clevelandin lähelle keltaisella koulubussilla. Ja minä sain PELATA ekan pelini! Olin tosi innoissani ja oli tosi kivaa pelata taas pitkästä aikaa. Se ei mennyt niin hyvin, hävittiin 8-2... Mutta olen kuitenkin hyvällä tuulella, koska tein yhden maalin! Sitten tulimme takaisin ja hostmom:ini haki minut koululta. Kotimatkalla haimme chilidogin minulle. Se oli niinkuin tosi iso hotdoggi jossa oli jotain tomaatti-chilikastiketta. Se ei ollut vahvaa, vaan tosi hyvää! Nyt aion hypätä suihkuun ja sitten tehdä läksyjä, joita minulla on paljon...

Här är några bilder från förra veckan, tässä muutama kuva viime viikolta:

Football game på fredagen! Football game perjantaina!


Min skolas Marching Band. Kouluni Marching Band.


En glass jag åt häromdagen. Observera storleken: SMALL... Jätski jonka söin tässä yksi päivä. Huomioikaa sen koko: SMALL...


Några av mina kära GIGANTISKA skolböcker... Muutama ihanista VALTAVISTA koulukirjoistani...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Braaaaaaa Anni, I´m proud of you! Jag gjorde också åt mål på skolfotis denna vecka men jag antar att du hade lite hårdare motstånd ;)

2011-09-10 @ 22:21:12
Postat av: Anni

Hääääääälit Alex!! :D proud of you too! Njaaa, jag vet inte...

2011-09-11 @ 02:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0