3 veckor! 3 viikkoa!


På onsdagen hade jag varit här i tre veckor! Vi funderade med min hostmom tidigare idag vart tiden har försvunnit, då det redan är 16:e september, och vi kom fram till att vi troligtvis har haft för mycket kul och tiden har bara flugit iväg! Har inte haft tid att blogga tidigare denna vecka, varit mycket att göra. Men jag skall ta och berätta kort vad jag har gjort från och med jag skrev senast! Förra veckans fredag hade jag skola, träningar, hem äta, duscha och så for jag iväg på en football match med några kompisar och så for vi på pizza efter det. På lördag tog jag sovmorgon och sen skypeade jag och så hade jag match. På söndagen åkte jag med min områdesrepresentant till Clyde på en YFU picnic. Fick träffa andra utbytisar, även från Finland, såna jag kände, JÄTTEKUL! På måndagen var det back to school och match hemma och sen fick jag mitt efterlängtade paket hemifrån med fazers choklad, min miniräknare, kläder och annat kul. Tisdagen bestod av skola, träningar, hem, klippa gräs (roligt!) och läxor. Onsdagen var skola, hem till en kompis, tillbaka till skolan, åka iväg till borta match som började 7, komma hem 10, göra läxor.. gissa om jag var trött?! Torsdag: skola, träningar, hem, äta, duscha, gå till walmart och träffa min utbytis kompis där, shoppa nödvändigheter så som plattång, värmeskyddsspray, godis, minnepinne och annat kul. Och idag är det fredag och jag har varit i skolan, haft träningar, kommit hem, ätit och nu tar jag det lugnt, är ganska trött. Min hostmom frågade just om jag ville ha glass så jag tror vi snart skall gå över till glass kiosken jag kan se genom ett fönster i huset. Lite fredags gott... :) Helgens planer innehåller match, shopping och matlagning!

Keskiviikkona olin ollut kolme viikkoa täällä! Mietimme hostäitini kanssa aiemmin tänään minne aika on kadonnut, tänään on jo 16. syyskuuta! Tulimme siihen tulokseen että olemme luultavasti pitäneet liian paljon hauskaa kun aika on rientänyt niin nopeaa. Minulla ei ole ollut aikaa kirjoitella mitään tänne aiemmin tällä viikolla koska olen ollut erittäin kiireinen. Kerron lyhyesti mitä olen puuhaillut! Viime viikon perjantaina oli koulua, harkat, kotiin, suihkuun, syömään ja sitten lähdin muutaman kaverin kanssa katsomaan football peliä ja menimme pitsalle sen jälkeen. Lauantaina pidin nukkumaamun ja sitten skypetin ja sitten minulla oli peli. Sunnuntaina kävin aluevalvojani kanssa Clyde:ssä YFU picnicillä, oli kiva tavata vaihtareita muista maista ja tuttuja Suomesta! Maanantaina oli paluu arkeen, koulua, peli ja kun tulin kotiin niin minua odotti odotettu paketti kotoa! Fazerin suklaata, vaatteita, laskimeni ja muuta kivaa. Tiistaina oli koulua, harkat, kotiin, nurmikon leikkuuta (hauskaa!) ja läksyjä. Keskiviikko oli koulua, kaverin luo, takaisin kouluum, bussilla vieras peliin, ja tulin kotiin kello 10, sitten oli vielä läksyjä tekemättä, voitte arvata väsyttikö.. Torstai: koulua, harkat, kotiin syömään, suihkuun, kävelin walmartiin ja tapasin siellä vaihtari kaverini. Ostin tarpeellisia juttuja kuten: suoristusraudan, lämmönsuojaussuihketta, karkkia, muistitikun ja muuta kivaa. Tänää on perjantai ja olen ollut koulussa, harkoissa, tullut kotiin, syönyt ja nyt otan iisisti, väsyttää vähän. Hostäitini kysyi äsken tekeekö minua mieli jätskiä, tietenkin! Joten kävelemme varmaan pian yli läheiseen jätski kioskiin! Vähän perjantai herkkua... :) Viikonlopun suunnitelmat sisältävät: pelin, shoppailua ja ruoanlaittoa!


Football game


Riktig High School Spirit! Kunnon High School Spirit!


YFU picnic


min mat på picnicen... alla nog med något, jag hade brownies! mun ruoka picnicillä... kaikki toivat jotain, minä otin brownies:eja!


paket hemifrån!! paketti kotoa!!


Saker jag behöver, hade glömt eller måsta lämna hem för att väskan vägde så mycket! Juttuja joita tarvin, olin joutunut jättämään kotiin tai unohtanut sinne!


Det blir fort mörkt här... Täällä on pimeää aika nopeasti...


Skolbussen påväg och starta till Medina på match mot Buckeye High School. Koulubussi lähdössä Medinaan pelaamaan Buckeye High Schoolia vastaan.




Fotbolls och friidrotts stadion vid Buckeye High School där vi spelade. De hade ännu en Football stadion skillt. Alla byggnader där var jättenya och fina. Jalkapallo ja yleisurheilu kenttä Buckeye High Schoolilla jossa pelasimme. Niillä oli vielä Football stadioni erikseen. Kaikki rakennukset siellä oli tosi hienoja ja uusia.


Ett av mina favorit ställen! Yksi lemppari paikoistani!


Japp! Jag fick min glass ikväll! MUMS säger jag bara... min är den närmare kameran och den är small... de hade large också... I bakgrunden syns mitt nuvarande hem! Jag älskar det!
Jepp! Sain jätskini tänä iltana! NAMI sanon vain... mun oma on lähempänä kameraa ja se on kokoa small, niillä oli myös large kokoisia... Taustalla näkyy nykyinen kotini! Rakastan sitä!


Jag skall blogga senare i helgen mer! Kanske om skolan min eller mitt hus eller något annat, någon som vill höra något speciellt?
Aion kirjoitella lisää myöhemmin viikonloppuna! Ehkä koulustani tai talostani tai jostain muusta, kentään joka haluaa kuulla jotain jostain tietystä asiasta?

Kommentarer
Postat av: mamma

Roligt att höra! Ha ett trevligt veckoslut och lycka till med kockandet!

2011-09-17 @ 09:38:44
Postat av: Enni

Anni du verkar ha de bra. De e jättekul att läsa din blogg å se hur det ser ut och vad du gör och allt sånt :) Och bra bilder också! ;)

Du verkar bo i ett ganska stort hus med en stor gård eller hur är det? :)

Ha de bra!

2011-09-17 @ 14:51:57
URL: http://ennnii.blogg.se/
Postat av: Anni

Tack mamma! :) Enni: joo ja trivs super bra :) jepp, ja ska försöka ta bilder på huset och visa lite mer nu i helgen! Ha de bäst!

2011-09-17 @ 17:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0