Höst i Oberlin! Syksyä Oberlinissä!


Jag överlevde en lång skolvecka, sköööön känsla igår då det blev fredag! Efter skolan igår hade vi vår parade som blev inställd vid homecoming. Sedan for jag till Kristina och Jaclina. Efter att ha hängt där en stund gick jag och Kristina hem till mig. Sedan for vi med bil till football matchen till skolan. Det var roligt, men trist för det var sista hemmamatchen! Efter matchen kom jag hemen sväng och sedan for jag downtown med kompisar och vi åt och pratade. Sen fick jag skjuts hem av kompis och så for jag och sova, TRÖTT!
Idag vaknade jag 9.50 och bestämde mej för att försöka fixa och kolla om jag skulle lyckas kolla på Sporttis match, och visst gick det! Så klockan 10 här (17 där hemma) kollade jag på Sport-SaPKo. Och Sportti vann 4-2!! Sedan tog jag det lungt och skypeade och klockan 15 for jag iväg på min skolas killars fotis match, med CYKEL! Vi vann 5-0, go OBERLIN! Hetti som är i Ohio nu ringde och vi pratade, jättekul o prata! Nu är jag hemma, skall snart äta och ikväll skall jag till Adriana på sleepover, skall bli super kul!!

Selvisin pitkästä kouluviikosta, ihana tunne eilen kun oli perjantai! Eilen koulun jälkeen meillä oli meidän parade joka peruttiin homecomingillä. Sitten menin Kristinan ja Jaclinan luo. Kun olimme olleet siellä jotkin aikaa, minä ja Kristina kävelimme minun luo. Sitten menimme autolla football peliin koululle. Oli kivaa, mutta ikävää koska se oli viimeinen kotipeli! Pelin jälkeen kävin kotona nopeasti ja lähdin sitten downtowniin kaverieden kanssa, syötiin ja juteltiin. Sitten sain kyydin yhdeltä kaverilta ja kun tulin kotiin menin nukkumaan, VÄSYNEENÄ!
Tänään heräsin 9.50 ja päätin yrittää jos pystyisin katsomaan Sportin matsia, ja kyllähän pystyin! Eli kello 10 täällä (17 kotona) katsoin Sport- SaPKo peliä. Ja Sportti voitti 4-2!! Sitten otin iisistim skypetin ja kello 15 menin kouluni poikien futis matsiin, PYÖRÄLLÄ! Voitimme 5-0, go OBERLIN! Hetti, joka nyt myös on Ohiossa soitti, ja juttelimme hetken, oli ylikiva jutella! Nyt olen kotona, menen kohta syömään ja sitten Adrianan luokse, sleepover!! Meillä on varmaan kiva ilta edessä!


Åt Fazers blå och surskorpor då jag kollade på matchen! Söin Fazerin sinistä ja hapankorppuja kun katsoin matsia!


Försökte äta surskorpa med jordnötssmör, men det är nog mycket godare med smör! Koitin syödä hapankorppuja pähkinävoilla, mutta se on kyllä parempaa voilla :)


Oberlin High School soccer

Vill visa alla bilder jag tog då jag cyklade hem genom Oberlin, men det får bli en annan gång!
Haluan näyttää kaikki kuvat jotka otin matkalla kotiin Oberlinin läpi, mutta se saa jäädä toiseksi kerraksi!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt med alla bildhälsningar! Vi väntar på fortsättning. Ha det bra!

/mamma

2011-10-23 @ 12:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0