HALLOWEEN


Jag överlevde veckan med OGT's:en. Känslan på fredagen då proven var över... SKÖNT! Nu är Halloween i full gång här! Har haft en toppen helg, berättar i form av bilder om min vecka.

Selviydyin viime viikosta kokeineen (OGT). IHANA tunne perjantaina kun kokeet olivat ohi... ! Nyt Halloween on täydessä vauhdissa täällä! Mulla on ollut huippu viikonloppu, kerron viikostani kuvilla.


Min pumpa. Minun kurpitsa.


Lunch på tisdagen efter Math OGT. Lounas tiistaina Math OGT:n jälkeen.






Tisdagen var en jättekul dag. Efter skolan gick jag downtown med Airi, Adriana, Kristina och Jaclina. Vi gick till Agave och åt. Sedan com Taiya och Molly tid och vi fixa hejja Oberlin skyltar till killarnas soccer match den kvällen.
Tiistai oli ylikiva päivä. Koulun jälkeen kävelin downtowniin Airiin, Adrianan, Kristinan ja Jaclinan kanssa. Menimme Agaveen syömään. Sitten Taiya ja Molly tulivat ja teimme tsemppiä Oberlin kylttejä poikien soccer peliä varten.






Sedan åkte vi till matchen. Det var killarnas andra tournament game och tyvärr förlorade de... Det var ganska sorgligt, seniors sista match. Tre av killarna har spelat fotboll tilsammans i 10 år och nu tog det slut. 
Sitten lähdimme peliin. Se oli poikien toinen tournament game ja valitettavasti ne hävisivät... Se oli aika surullista, senioreiden viimeinen peli. Kolme poijista ovat pelanneet jalkapallo 10 vuotta yhdessä, ja nyt se loppui.

Onsdag var writing OGT och torsdag science OGT.
Keskiviikko oli writing OGT ja torstai science OGT.


På fredagen skrev vi först social studies OGT's och sedan kämpade vi oss genom resten av skoldagen, så blev det HELG! Välbehövlig helg. På kvällen åkte jag och Kristina med mina värdföräldrar till min skolas sista football match. Den var mot Brooklyn High School borta. Vi förlorade, men spelade bra. Det var mycket kallt. När vi kom hem till Oberlin kom vi en sväng via oss och sedan for jag och Kristina downtown med några kompisar och umgicks fören vi var super trötta och redo och gå och sova.
Perjantaina kirjoitimme ensin social studies OGTn ja sitten taistelimme itsemme loppu koulupäivän läpi, ja sitten oli viikonloppu! Tarvittu sellainen. Illalla minä ja Kristina lähdimme isäntä vanhempieni kanssa koulumme viimeiseen football otteluun. Se oli Brooklyn High Schoolia vastaan. Hävisimme, mutta pelasimme hyvin. Oli erittäin kylmä. Kun tulimme takaisin Oberliniin kävimme minun luona ja sitten minä ja Kristina menimme downtowniin muutaman kaverin kanssa ennen kun olimme aivan puhki ja valmiita nukkumaan menoon.


På lördagen var vi en sväng till Walmart och letade Halloween-kostym åt mej. Det ända vi hittade var muffins man själv fick pynta och ta med sej hem, hehe.
Lauantaina kävimme Walmartissa ja etsimme Halloween-pukua minulle. Mutta emme löytäneet muuta kuin muffinsseja jotka sai koristella itse ja ottaa mukaan kotiin, hehe.


Senare for vi till Target och jag hittade min kostym. Jag var ett bi.
Myöhemmin menimme Targettiin ja löysin pukuni. Olin ampiainen.




På kvällen var det dags för Vitórias födelsedags/halloween party.
Illalla oli Vitórian synttäri/halloween juhla.


Jag och min söta favorit Brasilien-utbytis Vitória fyllde 17, happy birthday!
Minä ja minun söpö lemppari Brasilia-vaihtari Viória täytti 17, happy birthday!


Flickorna lämnade på sleepover hos Vitória. Blev int så jättemycket sömn den natten...
Tytöt jäivät Vitórian luo sleepoverille. Sinä yönä ei tullut nukuttua niin paljon...


Breakfast the American way...


Even more American!


Efter frukosten gick vi ut och beundrade det vackra höst vädret (i pyjamas..)




Skogen brevid Vitórias hus var jätte vacker!
Metsä Vitórian talon vieressä oli tosi kaunis!

Sedan blev jag upplockad av dad, Hannah och Tucker. Tog det lungt resten av dagen. Blev en hel del skype idag, kul!
Sitten dad, Hannah ja Tucker hakivat minut. Otin iisisti loppu päivän. Tuli skypetettyä aika paljon, kivaa!

Kommentarer
Postat av: Milla

Donits till moronmål???namm.....o jätte fin cupcake!! Gullig miten humlesyrra!!

2011-11-18 @ 20:14:14
Postat av: Milla

Dom har stora saker där stor tramppolin och fin pumppa!!!

2011-11-18 @ 20:18:55
Postat av: Anni

Jepp! Panacake, donits och kex till moronmål! Fast de va bara en gång! tack, tack, tack sötis!

2011-11-19 @ 06:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0