two languages?


Hmm... jag har funderat på en sak. Jag är finlandssvensk och tvåspråkig. Därför skulle jag också vilja skriva på finska. Sedan vet jag också att jag har finskspråkiga bekanta som vill veta hur jag har det sedan i USA. Så nu tänkte jag att varför inte börja öva nu ren och blogga på två språk. Jag vet inte om det kommer att lyckas, men jag vill testa :)

Elikkä, tähän saakka oon vaan blogannu ruotsiks, mut nyt mä päätin että aion blogata kahdella kielellä.  Ajattelin että mä kans kirjoittelisin vähän suomenkielisiä käännöksiä niihin kirjotuksiin jotka mä oon jo kirjottanut tänne blogiin. Saa nähä miten käy, en välttämättä pysty aina kirjottamaan kahdella kielellä, mut mä halun ainaki yrittää :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0