Helsingfors! Helsinki!


Idag har jag gjort en hel del utbytes-relaterade saker. Jag var med mamma och kollade på typiskt finska grejjor som man skulle kunna ha med sig till USA som "tuliaisia" (kommer inte på ett bra svenskt ord för det). Hittade mycket fina grejjor, men köpte inte något ännu. Sedan kollade vi på lite resväskor, och jag kom hem med en ROSA resväska. Den är lustig, för jag börjar skratta bara jag ser på den, jag tror det beror på färgen... Hoppas den blir bra! Jag gillar den mycket iallafall! Sedan har jag hämtat tågbiljetter till Helsingfors, för på fredag är det ambassad besök som gäller!! Ganska spännande det där, men vi får hoppas allt går bra!

Tänään on tehnyt aika paljon vaihtooni liittyviä asioita. Kävin äitini kanssa katsomassa hieman mitä Suomi juttuja voisi viedä tuliaisiksi. Löydettiin kyllä paljon kivaa, mutta ei vielä ostettu mitään. Sitten käytiin katsomassa vähän matkalaukkuja. Ja ostimme PINKIN matkalaukun. Se on aika hassu koska minua rupeaa vain naurattamaan kun katson sitä, luulen että se johtuu sen väristä... Toivottavasti se on sopiva! Mutta minä tykkään ainakin siitä paljon!! Sitten käytiin hakemassa junaliput Helsinkiin koska perjantaina on konsulaatti käynnin aika!! Aika jännää, mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0