Christmas





Julgranen Joulukuusi


Anni, Chloe & Hannah


Chokokalendern var tom! Suklaakalenteri oli tyhjä!


Mina söta syskon då vi bakade pepparkakorna. Söpöt sisarukseni kun leivottiin piparkakut.


Pynta pepparkakorna. Koristeltiin piparkakut!


Vi tog en promenad med dad och Kristina på julaftonen. Menimme kävelylle Kristinan ja dad:in kanssa jouluaatona.


Vi öppnade varsin julklapp på julaftons kvällen, jag fick en jättesöt sticka tröja av min syrra.
Avasimme yhdet joululahjat jouluaaton iltana, sain ihanan neuleen siskoltani.


Jag och alla stockings på juldags morgonen! Minä ja stockingit joulupäivän aamuna!


Jag och min "strumpa" fylld me grejjer... Minä ja "sukkani" täynnä tavaraa...


... dethär! ... nämä!


Ny paita i julklapp, och mycket mer. Uusi paita joululahjaksi, ja paljon muuta.


Senare på juldagen for vi hela familjen (förutom kaninen) ut på en promenad runt en reservoar (?), men iallafall vattenstället där vårt dricksvatten kommer ifrån. Det var en lång promenad runt.
Myöhemmin joulupäivänä lähdimme koko perhe (paitsi pupu) kävelylle reservuaarin ympäri (??), nojoo kuitenki se paikka mistä meidä juomavesi tulee. Se oli pitkä kävely ympäri. 


Jag och min nya syster <3 Minä ja uusi siskoni <3


Jag rullar ner längs sluttningen till vattenpölen, det var jättekul! Minä pyörin alas vesilätäkön sivua pitkin, se oli ylihauskaa!


Det var fint! Se oli kaunista!


Idag var det en varm dag, solen sken och runt 10 grader. Tänään oli lämmin päivä, aurinko paistoi ja oli lähemmäs 10 astetta.


Så kollade jag på Finland-Canada i ishockey U20 VM, men det gick inget vidare...
Sitten katsoin kans Suomi-Kanada lätkäpeliä U20 MM kisoissa, mutta se peli ei päättynyt niin kivasti...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ser ut som om det blev en huippujul fast den firades på andra sidan atlanten :) Men kom ihåg att min present ännu kommer :) Ha det bra puss och kram <3

2011-12-27 @ 17:38:41
Postat av: Anni

oooh ja had en toppen jul! Din julklapp e snart där! puss o kraam <3

2011-12-27 @ 19:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0