Flygtider Lentoajat


Nu har jag fått mina flygtider! Kommer flyga Helsingfors-München-Washington DC-Cleveland. Sammanlagt tar resan ca 24 timmar... Har ldrig flugit så långt förut, så det blir spännande!
Nu börjar allt så småningom vara i ordning. Idag fick jag underskrift (för tusende gången, jaa) på två papper jag behövde och så har jag börjar stryka kläder jag skall ha med och föra allt till tvätten som jag skall ha med mig.
Idag var jag också på Sport-Björklöven matchen. Det var toppen, Sport vann 6-3! Vet inte hur jag kommer överleva en vinter utan en massa hockey hit och dit... Det var ganska sorgligt att fara från ishallen och tänka att jag inte kommer komma dit på ett år. 
Inte länge kvar nu! Ungefär fem nätter, fast den sista blir nog inte många timmar den...

Olen saanu lentoaikani! Tulen lentämään Helsinki-München-Washington DC-Cleveland. Yhteensä matka kestää noin 24 tuntia... En ole koskaan ennen lentänyt noin pitkää matkaa joten se tulee olemaan kiintoisaa!
Nyt on pikkuhiljaa kaikki järjestyksessä. Tänään sain (tiedän tuhannetta kertaa) allekirjoitukset kahteen paperiin ja olen aloittanut silittämään vaatteita ja viemään ne vaatteet jotka haluan mukaan matkalle pesuun.
Tänään olin myös Sport-Björklöven matsissa. Se oli huippua, Sportti voitti 6-3! En tiedä miten selviän talvesta ilman lätkää ja jäähallia... Oli aika surullista lähteä hallilta ja ajatella että tulen sinne seuraavan kerran vuoden päästä.
Nyt ei ole kauaa jäljellä enää! Suunnilleen viisi yötä, mutta silloin viimeisenä yönä ei taida tulla kunnon yöunia...




Är jag inte duktig på att rita??!! Enkö olekin taitava piirtämään??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0