First day of High School!


YEY! Jag klarade av min första dag i en riktig amerikansk high school. Det gick bra, alla är så hjälpsamma om jag frågar om hjälp. Jag har skola från 8.15 till 15.15 och sen har jag fotis träningar från 16-18. Där emellan åt jag matsäck jag hade med mej, frukt o annat gott. Jag köpte lunch i skolan idag också. Det var "whole wheat chicken wraps", typ tortilla me två långsmala chickennuggets o sallad o morot o typ gräddfils sås. Riktigt gott! Men imorgon tänker jag ta med egen lunch, för jag tror det är pizza, och det har jag ätit helt tillräcklit av redan. Imorgon har vi match efter skolan i Wellington! Jag hoppas, hoppas jag får spela! Det var en hel del pappersarbete som måste vara fixat före jag skulle kunna få spela. Mina lagkamrater är så upphetsade och vill att jag skall spela genast! De senaste dagarna har jag bland annat varit på många fotis träningar, varit på poolparty, besökt Lorain County Fair, sett en jättebra film på bio och en massa annat kul! Jag berättar mer om de igenom bilder här någon dag, jag skall försöka imorgon! Men idag då jag kom hem efter skolan o träningen, så duscha jag, åt och sedan for jag ut och köra på gården med en golfbil grej, SÅ kul! Sen körde jag också runt med en jätterolig gräsklippare och klippte gräs! Hehe, har bilder på det också! Det var SÅÅÅÅÅ kul!

JEE! Selvisin ensimmäisestä koulupäivästä kunnon amerikkalaisessa high schoolissa. Se meni hyvin, kaikki ovat niin avuliaita jos kysyn jotain. Minulla on koulua kello 8.15-15.15 ja sitten minulla on futis harkat kello 16-18. Siinä välissä söin vähän eväitä, hedelmiä ja muuta hyvää. Ostin lounasta koulussa tänään. Se oli "whole wheat chicken wraps", jotain tortilloja isoilla chickennuggetseilla ja salaatilla, porkkanalla ja jollain kermaviili kastikkeella. Se oli oikein hyvää! Mutta huomenna aion ottaa mukaan oman lounaan, koska luulen että huomenna on pitsaa ja sitä olen syönyt jo ihan tarpeeksi. Huomenna minulla on futis matsi koulun jälkeen Wellingtonissa! Toivottavasti saisin pelata! Kaikenlaisia papereita piti olla täytettynä ennen kun saan pelata. Mutta joukkuekaverini ovat niin innoissaan ja haluavat minun pelaavan heti! Viime päivinä olen muun muassa ollut monissa futis harkoissa, poolparty:ssa, käynyt Lorain County Fairillä, nähnyt tosi hyvän leffan elokuvissa ja kaikkea muuta kivaa! Kerron lisää siitä joku päivä (yritän ehtiä huomenna) kuvien muodossa. Tänään kun tulin kotiin harkoista kävin suihkussa, söin ja sitten sain ajella ympäri pihalla golfauto jutulla, se oli NIIN hauskaa. Sitten sain myös ajaa semmoisella ajettavalla ruohonleikkurilla, se oli NIIIIIIN hauskaa!


Här kommer några bilder från idag, tässä muutama kuva jotka on otettu tänään:


Första dagen i High School! Ensimmäinen päivä High Schoolissa!



Klipper gräs, mega kul! Leikkaan nurmikkoa, huippu hauskaa!

Vi hörs! Kuulemisiin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0